Hütter Hü 136 Stubo – před vypuknutím druhé světové války probíhal v Německu tendr na nové střemhlavé bombardéry a bitevní letouny. Do jednoho z nich se přihlásili bratři Ulrich a Wolfgang Hütterovi, konstruktéři kluzáků. Jejich návrh – Stubo 1 (zkratka pro Sturzbomber – střemhlavý bombardér), měl být těžce pancéřovaný. Letoun byl koncipován jako dolnoplošný, křídlo mělo mít eliptický půdorys. Letoun měl pohánět řadový motor DB 601. Letoun neměl být vybaven podvozkem. Startovat měl z vozíku, přistání mělo být provedeno „na břicho“, stejně jako později u Me 163. Návrh letounu byl tak nekonvenční, že RLM přijat nebyl…
To ale Thomasovi nezabránilo v tom, aby si tento letoun nepostavil. Poslal nám fotografie, o které se s námi podělil. Děkujeme! Napsal k tomu: Koupil jsem resinovou stavebnici od Bird Models, ale je velmi nepřesná. Navrhl jsem nová křídla a vyrobil je na 3D tiskárně. Trup musel být o 18 mm delší a ocasní plochy vyšší, proto jsem vyrobil hlubokotažný díl. Dále jsem postavil novou směrovku. Bomby mi zbyly z jiné stavebnice a příď jsem převzal z trupu Bf 109, který mi zbyl z mé Avia S-199PM-1.
Hütter Hü 136 Stubo – before the outbreak of World War II, Germany was tendering for new dive bombers and fighter planes. The brothers Ulrich and Wolfgang Hütter, designers of gliders, entered one of them. Their design, the Stubo 1 (short for Sturzbomber – dive bomber), was to be heavily armoured. The aircraft was conceived as a low-plane, the wing was to have an elliptical plan. The aircraft was to be powered by a DB 601 inline engine. It was to take off from a trolley, and landing was to be done „on its belly“, as later with the Me 163. The design of the aircraft was so unconventional that the RLM was not accepted…
But that didn’t stop Thomas from building this aircraft. He sent us photos, which he shared with us. Thanks! He wrote about it: I bought the resin kit from Bird Models, but it is very inaccurate. I designed new wings and made them with my 3D-printer. The fuselage had to be 18 mm longer and the tailplane had to be higher, therefor I made a deepdrawn part. Further I built a new rudder. The bombs I had left from another kit and I took the nose from the Bf 109 fuselage which I had left from my Avia S-199PM-1