S novým Emilem od AZ přišly i úvahy, co vše by se z něj dalo postavit. A vzhledem k tomu, že na MF se letos honí šnek Udetem a jeho mašinami, padla volba na konverzi z E-3 na závodní V-14 z Curychu 1937.
Marking:
Jedná se o speciál Bf-109V-14(W.Nr. 1029) původně vyrobený jako verze D, ale upravený zástavbou motorem DB601 a s upraveným křídlem. Generálmajor Ernst Udet(62 sestřelů v 1. sv. válce) ho nechal namalovat svou oblíbenou rudou barvou. Účastnil se s ním IV. Mezinárodního leteckého mítingu v Curychu ve Švýcarsku v červenci roku 1937. Tam s ním havaroval a kompletně letoun odepsal. Letoun byl majetkem Bayerische Flugzeugwerke. Zde se podílel na celkovém vítězství německého teamu. Mimojiné se podílel na záchraně československého pilota kapitána Stanislava Englera, ztraceného po nouzovém přistání během Alpského letu což ukazuje jeho charakter jako člověka.
Obtisky jsem si vyrobil vlastní.
Fotky ze stavby:
Stavba bez komplikací, běžné modelářské postupy. Provedené úpravy
- zaslepení trupových zbraní
- zatmelení křídelních zbraní
- zvětšení trupového chladiče
- změna sání ke kompresoru
- „downgrade“ výfuků
- změna čela vrtulového kužele
- zvětšení podvozkových krytů
- zrušení antény
Web Modelarovo.cz děkuje Randalfovi za fotky modelu.